وبلاگ

شیر پروانه ای یا باترفلای ولو Butterfly Valve در واحد فرآیندی جهان صنعت | کسری ساران

شیر پروانه ای یا باترفلای ولو Butterfly Valve در واحد فرآیندی جهان صنعت | کسری ساران

به این طرح شیر صفر افست نشیمنگاه انعطاف پذیر نیز گفته می شود زیرا به انعطاف پذیری لاستیک نشیمن بستگی دارد تا در هنگام بسته شدن جریان به طور موثر آب بندی شود. در این نوع شیرها ، دیسک ابتدا در حین چرخش ۹۰ درجه با سیت در حدود ۸۵ درجه تماس می گیرد. از شیرهای پروانه متحدالمرکز معمولاً برای دامنه فشار کم استفاده می شود. از آنجایی که این نوع شیر دارای وزن و قیمت پایین است، محبوبیت بالایی دارد.

  • کربن استیل آلیاژی است که از ترکیب درصد خاصی از کربن با آهن ساخته می شود.
  • سیت به یک پروفیل مخروطی افستی تبدیل می شود که در نتیجه یک مخروط راست زاویه ای ایجاد می شود.
  • دریچه های پروانه ای برای آب به عنوان دریچه های کنترلی در خطوط لوله برای قطع جریان آب استفاده می شوند.
  • شیر پروانه ای دیسک استیل اینسترومیت محصول با کیفیت و طراحی شیک می باشد که ضمن فروش به بررسی آن در ادامه به مفصل خواهیم پرداخت .

شیر پروانه ای یا باترفلای ولو از سری شیرهای پرکاربرد در صنعت برای قطع و وصل جریان است. با ظرفیت جریان بالا، انواع شیر پروانه ای امکان استفاده از واحدهای کوچکتر را فراهم می کنند که وزن، هزینه و فضای مورد نیاز را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. شیرهای پروانه ای بدنه را از محیط های جاری جدا می کنند که نیاز به متریال های گران قیمت را از بین می برد.

  باربری ترکیه حمل بار به ترکیه ارسال بار از ایران به ترکیه

شیر پروانه ای ویفری با گیربکس حلزونی میراب

سومین مدل باز و بسته کردن شیر پروانه ای، کمک گرفتن از نیروی محفظه هوای فشرده یا گازهای بی اثر فشرده است. نوع باز و بسته شدن شیرهای فلنجی گیربکسی هم مانند دیگر شیرهای پروانه ای است. در فولاد ضدزنگ آستنیتی، علاوه بر کروم، از نیکل هم استفاده می شود. نیکل در کاربرد کلی بدنه این شیرها تاثیر می گذارد و باعث افزایش مقاومت شیر در برابر خوردگی می شود.

مصاحبه آقای هیرش مرادی درباره سیستم کنترل هوشمند در صنعت داروسازی

شیرهای پروانه ای یک چرخش 90 درجه دارند که باز وبسته شدن شیر را فراهم میکنند. برای دیسک های بزرگ تر اغلب به یک گیربکس به عنوان بخشی از مکانیزم فعال  سازی نیاز است که میزان گشتاور عملیاتی را کاهش دهد که البته این مورد کاهش سرعت را نیز در پی خواهد داشت. عملگر هیدرولیکی برای فعال کردن شیرهای پروانه ای معمولاً برای کاربردهایی که نیاز به گشتاور زیاد برای باز و بسته کردن شیر دارند، مانند کاربردهای فشار بالا و ویسکوزیته بالا استفاده می شود. استفاده از عملگرهای برقی در شیرهای پروانه‌ای روشی کارآمد و اقتصادی برای کنترل شیر از راه دور می‌باشد. نیروی محرکه‌ی مورد نیاز شیرهای پروانه‌ای با عملگر برقی از موتور الکتریکی گرفته می‌شود. این نوع عملگرها بی‌سروصدا، غیرسمی و از لحاظ انرژی برای استفاده بهینه هستند.

محرک برقی

هنگامی که محرک یا دستگیره ساقه شیر پروانه ای را 90 درجه به عقب می چرخاند. دیسک از صندلی شیر پروانه ای دور می شود و خود را موازی با جریان قرار می دهد. شیر پروانه ای ( Butterfly valve ) یکی از ساده‌ترین شیرهایی که کاربرد صنعتی آن در واحدهای نفت و پتروشیمی متداول است شیر صنعتی پروانه‌ای است. شیر پروانه ای با حرکت چرخشی برای قطع و وصل کردن جریان و همچنین تنظیم جریان مورد استفاده قرار می گیرد وبه دلیل قیمت پایین نسبت به سایر شیرآلات صنعتی بیشترین استفاده را در صنعت دارد. انواع مختلفی از شیر های پروانه ای وجود دارد که هر یک برای فشار و کاربری متفاوت طراحی شده است.

  معرفی ۳ آلت کوین که اصلاح آن‌ها فرصت خرید خوبی را در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد مجله نوبیتکس | fooladiha