وبلاگ

آموزش خواندن تاریخ تولید لاستیک خودرو با مثال | dlcatalog

آموزش خواندن تاریخ تولید لاستیک خودرو با مثال | dlcatalog

این لاستیک‌ها بدون تغییرات آن‌چنانی در نخستین تایرها نیز به کار گرفته خواندن تاریخ لاستیک شدند. در نهایت، یک حرف در انتهای سمت راست دیده می شود که مشخص کننده رده بندی سرعت قابل است. این حرف مشخص میکند که حداکثر سرعتی که یک تایر می تواند پشتیبانی کند چقدر است.

  • روی لاستیک بارز یک عدد چهار رقمی حک شده است که دو رقم ابتدایی این عدد نمایانگر هفته‌‌ای از سال است که لاستیک بارز در آن تولید شده است.
  • بعد از گذشت 5 سال از عمر لاستیک به مرور لاستیک فرسوده شده و قابلیت استفاده ندارد.
  • در کشور ایران به علت گرانی و نوسانات ارزی، افراد بسیاری به دنبال سودجویی در زمینه فروش لاستیک وجود دارند که لاستیک‌های قدیمی را به جای لاستیک‌های جدید به فروش می‌رسانند.
  • تایر ها هم مانند سایر وسایل دیگر تاریخ انقضا دارند و شما باید تاریخ انقضای تایر ها را بدانید تا در موقع مناسب آنها را تعویض کنید.

با نگاهی به عکس تاریخ لاستیک ایران تایر باید گفت که این لاستیک نیز مانند دیگر همتایان ایرانی و خارجی‌اش در بخش جانبی دارای اعداد و حروفی است که بیانگر تاریخ منقضی شدن آن است. تایرهایی که از تاریخ تولید آن‌ها گذشته باشد از نشانه‌هایی برخوردار است که با توجه به آن می‌توان آن را تشخیص داد. نشانه‌هایی مانند ساییدگی غیر معمول آج، خطوط روی لاستیک، ترک‌های ریز و درشت روی دیواره و یا تغییر رنگ سطح تایر همگی از علائم لاستیک تاریخ گذشته است.

  خرید و فروش تاکسی در تاکسی بازار بزرگترین مرجع خرید تاکسی | taxibaazaar

دارای نماد اعتماد الکترونیکی

این نکته را هم در نظر داشته باشید که تاریخ تولید درج شده در تمام تایرهای ایرانی و غیرایرانی به میلادی است. برای خواندن تاریخ تولید لاستیک خودرو و تشخیص تاریخ انقضای آن کافی است به دیواره جانبی تایر نگاه کنید. در این بخش یک عدد ۴ رقمی وجود دارد که گویای تاریخ تولید لاستیک است.

تعویض لاستیک خودرو

برای اطلاع از تاریخ ساخت لاستیک خودرو کافی است نگاهی به حاشیه دور آن انداخته و از جدید بودن آن مطمئن شوید. بله، تاریخ تولید لاستیک بارز می‌تواند اطلاعاتی درباره کیفیت و عمر مفید لاستیک ارائه دهد و بر عملکرد آن تأثیر بگذارد. در این آموزش، شما یاد گرفتید که چگونه تاریخ تولید لاستیک بارز را بخوانید. با این اطلاعات، می‌توانید بهترین تصمیم‌ را در خرید و استفاده از لاستیک‌ بگیرید.

عدم رعایت هشدارها و ریسک کردن درباره خرید لاستیک منقضی می‌تواند منجر به خرابی ناگهانی لاستیک شود. ممکن است کنترل خود را از دست بدهید و برخوردی داشته باشید که منجر به آسیب جدی و یا حتی مرگ شود. بدون مقدمه همین ابتدای امر به شما می‌گوییم که بر روی هیچ تایری تاریخ انقضا حک نمی‌شود. برخی به اشتباه تاریخ تولید را به عنوان تاریخ انقضا در نظر می‌گیرند.