وبلاگ

آشنایی با متعلقات و اتصالات قالب فلزی بتن و قالب بندی تسکو

آشنایی با متعلقات و اتصالات قالب فلزی بتن و قالب بندی تسکو

یکی از عوامل تاثیرگذار در میزان تحمل فشارهای وارده به قالب بتنی تسمه ها و یا پروفیل های استفاده شده در قالبها قابل توجه و حائز اهمیت شرکت قالب بتن است. هر چقدر که سازه پیچیده تر باشد قالب فلزی بتن پیچیده تر بوده و قالب از اجزای بیشتری تشکیل خواهد شد، از طرفی هر چقدر سیستم قالب فلزی بتن پیچیده تر باشد قالب بندی فلزی نیز سخت تر و پیچیده تر خواهد بود. قالب بندی فلزی را برای تمام سازه ها به طور کلی در قالب فلزی بتن خیس شده را ریخته و پس از خشک شدن قالب فلزی را از آن جدا می نمایند. قالب بتن چوبی یا تخته قالب بندی که قیمت های مناسب تری نسبت به جنس های فلزی دارند .

  • این قابل دارای متعلقات و اجزای مختلفی است که در ادامه به معرفی اجزای قالب بتن فلزی می پردازیم.
  • برای تولید قالب فلزی بتن ، در قالبهای جوشی از ورق 3 میل برای کف و ورق 5 میل برای تسمه های آن استفاده میشود ولی در قالب های خم ، کلا با ورق 3 میل تولید می شود .
  • جک های دوبله ، براکت و خرپای قائم پشت بند ، از دیگر اجزای سیستم قالب یک طرفه دیوار هستند.
  • این خصوصیت یا ویژگی قالب بتن باعث می شود هنگامی که بتن در داخل قالب قرار می گیرد به سطح قالب استاندارد نچسبد و به راحتی از آن خارج شود.
  • براکت جهت انجام عملیات قالب بندی در سازه های مرتفع و یا سازه هایی که عملیات بتن ریزی در چند مرحله انجام می شود ، مورد استفاده قرار می گیرد .
  • انواع قالب های فلزی بتن برای ساخت اعضای ساختمان بتن آرمه، جدول بتنی، سقف، تونل راه و آب و … مورد استفاده قرار می گیرند.
  بهترین موس های بی سیم کدامند و چه ویژگی‌هایی دارند؟-اصیل بخرید

گیره یکی از متعلقات قالب بندی بتن می باشد که در کارخانه ضمان از ورق فولادی با کیفیت ST آلمان و با تأیید سازمان استاندارد ایران تولید می شود. گیره قالب بندی ضمان با ضخامت های ۵/۴ و ۵ میلی متر تولید می شود. توجه به داغ بودن قالب های فلزی در فصل گرما بسیار حائز اهمیت است زیرا این داغ بودن علاوه بر تاثیر بر صافی بتن و سازه حتی باعث تغییر رنگ آن نیز می گردد و کیفیت سازه را پایین می آورد بنابر این توجه شود قالب مورد استفاده در فصل گرما خنک باشد .

قالب فلزی جک اسکافلد داربست پلای وود قالب بتن

می‌توان گفت واشر کاس با ایجاد سطح اتکای زیاد و توزیع نیرو از لهیدگی موضعی جلوگیری می‌کند. به همین علت این قطعه باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد تا بتواند فشار بالا را تحمل کند. در دیوارهای دو طرفه برای این که دیوار هنگام بتن ریزی از هم باز نشود، بولتی به صورت افقی از هر دو قالب رد می‌شود. مهره خروسکی سر بولت پیچ می‌شود و پشت واشر تخت قرار می‌گیرد.

واشر کاس ​

کلمپس ها در دو نوع کلمپس داکتیل و کلمپس فولادی تولید می شوند. کلمپس های داکتیل یا همان نشکن به روش ریخته گری تولید و از جنس چدن نشکن می باشند، این نوع کلمپس ها بسیار سخت و مقاوم می باشند و توسط ضربه چکش در محل خود قرار می گیرند. کلمپس های فولادی با فرم دادن میلگردها ساخته می شوند و طوری طراحی شده … سرجک تی شکل،سرجک قابل رگلاژ، پایه تنظیم قابل رگلاژ، سرجک چنگالی قابل رگلاژ. مهار داربست چکشی، فریم داربست امگا، بریس داربست اُمگا، کفشک داربست.

  بررسی کامل قوانین باربری بین شهری تهران

قالب بتن فلزی اکثر معایبی که قالب چوبی داشت را برطرف کرد همانند ضریب تکرار پذیری بالا سرعت در ساخت ، قالب بندی و سطح نسبتا صاف و صیقلی که ایجاد میکرد . زمانی که میخواهید اقدام به خرید قالب بتن فلزی کنید ، لازم است تا به چند نکته توجه داشته باشید. اولین موردی که بسیار مورد اهمیت است و حتما باید توجه ویژه ای به آن شود ، استحکام قالب بتن فلزی است. دیگر نکته ای که باید به آن اهمیت بدهید ، تمیزی ، یکنواختی و صاف بودن سطح قالب است. اگر مواردی که گفته شد در قالب وجود نداشته باشد ، باعث ایجاد حفره در بتن میشود. از طرف دیگر باید به داغ شدن قالب در فصل گرما نیز توجه داشته باشید.